
W roku szkolnym 2024/2025, 95 uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie brało udział w zajęciach w ramach Projektu Model STREAM w Gminie Nowogrodziec.
Realizowane były trzy zadania:
Zadanie nr 1 STREAM edukacja – warsztaty sztuki, kreacji i konstrukcji.
Zadanie nr 2 SREAM edukacja - nauki ścisłe i przyrodnicze.
Zadanie nr 3 – zajęcia wspierające.
W ramach zadań uczniowie uczestniczyli: w warsztatach muzycznych, warsztatach artystyczno-konstrukcyjno-kreatywnych, warsztatach matematycznych, programowania i robotyki, warsztatach przyrodniczych VR, pracowniach i eksperymentach (fizyka, biologia, chemia, przyroda i geografia), warsztatach języka angielskiego, zajęciach wspierających kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęciach wyrównawczych z języka polskiego i matematyki.
Podczas realizacji projektu uczniowie korzystali z zakupionych nowoczesnych pomocy dydaktycznych, m. in.:
- wieloprzedmiotowego wirtualnego laboratorium CLASS VR,
- dywanu i ściany multimedialnej-interaktywnej-Knowla Box,
- musiconu,
- pomocy z języka angielskiego,
- monitora interaktywnego, tabletów,
- klocków edukacyjnych,
- interaktywnych systemów nauki programowania,
- maszyn do szycia,
- długopisów 3D,
- zestawów STREAM,
- klocków konstrukcyjnych,
- modułowych pracowni ekologicznych – woda, energia, powietrze,
- robotów edukacyjnych – Photonów, Skribotów,
- wielu pomocy do nauki biologii, chemii, fizyki, matematyki i zajęć SI
W ramach projektu zakupiono również nowoczesne wyposażenie pracowni biologiczno-chemiczno-informatycznej (stoły uczniowskie, krzesła, biurka, szafki).
Łączna wartość otrzymanych pomocy dydaktycznych i wyposażenia wyniosła 350 000 zł.
Biorąc udział w projekcie uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Dzięki połączeniu nauk ścisłych z kreatywnością i umiejętnościami językowymi ich rozwój był bardziej wszechstronny. Uczniowie wykształcili w sobie: rozwój myślenia logicznego i naukowego, umiejętność rozwiązywania problemów, współpracy i komunikacji, umiejętności techniczne i cyfrowe. Mieli również możliwość uzupełnienia swojej wiedzy w czasie zajęć z matematyki i języka polskiego, oraz wyrównanie szans w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wszystkie grupy biorące udział w projekcie osiągnęły oczekiwane efekty i uzyskały założone wskaźniki.