Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gierałtowie

Projekt Model STREAM w Gminie Nowogrodziec w roku szkolnym 2024/2025

W roku szkolnym 2024/2025, 95 uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie brało udział w zajęciach w ramach  Projektu  Model STREAM w Gminie Nowogrodziec.

Realizowane były trzy zadania:

Zadanie nr 1 STREAM edukacja – warsztaty sztuki, kreacji i konstrukcji.

Zadanie nr 2 SREAM edukacja  - nauki ścisłe  i przyrodnicze.

Zadanie nr 3 – zajęcia wspierające.

W ramach zadań uczniowie uczestniczyli: w warsztatach muzycznych, warsztatach artystyczno-konstrukcyjno-kreatywnych, warsztatach matematycznych, programowania i robotyki, warsztatach przyrodniczych VR, pracowniach i eksperymentach (fizyka, biologia, chemia, przyroda i geografia), warsztatach języka angielskiego, zajęciach wspierających kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęciach wyrównawczych z języka polskiego  i matematyki.

Podczas realizacji projektu uczniowie korzystali z zakupionych nowoczesnych pomocy dydaktycznych, m. in.:

  • wieloprzedmiotowego wirtualnego laboratorium CLASS VR,
  • dywanu i ściany multimedialnej-interaktywnej-Knowla Box,
  • musiconu,
  • pomocy z języka angielskiego,
  • monitora interaktywnego, tabletów,
  • klocków edukacyjnych,
  • interaktywnych systemów nauki programowania,
  • maszyn do szycia,
  • długopisów 3D,
  • zestawów STREAM,
  • klocków konstrukcyjnych,
  • modułowych pracowni ekologicznych – woda, energia, powietrze,
  • robotów edukacyjnych – Photonów, Skribotów,
  • wielu pomocy do nauki biologii, chemii, fizyki, matematyki i zajęć SI

W ramach projektu zakupiono również nowoczesne wyposażenie pracowni biologiczno-chemiczno-informatycznej (stoły uczniowskie, krzesła, biurka, szafki).

Łączna wartość otrzymanych pomocy dydaktycznych i wyposażenia wyniosła 350 000 zł.

Biorąc udział w projekcie uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Dzięki połączeniu nauk ścisłych z kreatywnością i umiejętnościami językowymi ich rozwój był bardziej wszechstronny. Uczniowie wykształcili w sobie: rozwój myślenia logicznego i naukowego, umiejętność rozwiązywania problemów, współpracy i komunikacji, umiejętności techniczne i cyfrowe. Mieli również możliwość uzupełnienia swojej wiedzy w czasie zajęć  z matematyki i języka polskiego, oraz wyrównanie szans w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wszystkie grupy biorące udział w projekcie osiągnęły oczekiwane efekty  i uzyskały założone wskaźniki.