Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gierałtowie - TRZYDNIOWA WYCIECZKA KL.IV-VIII W RAMACH MINISTERIALNEGO PROJEKTU ,,POZNAJ POLSKĘ"

Informacje

#poznajpolske

Za nami trzydniowa szkolna wycieczka zrealizowana w ramach ministerialnego projektu „Poznaj Polskę”. Podczas wycieczki uczniowie klas IV - VIII mieli okazję poznać malownicze zakątki naszego kraju, poznać ich historię za sprawą niezwykłych opowieści przewodników turystycznych oraz dowiedzieć się ciekawostek z nimi związanych.
Pierwszego dnia wycieczki 07.11.2022 (poniedziałek) uczniowie zobaczyli Gniezno, zwiedzili Wzgórze Lecha oraz Katedrę Gnieźnieńską z jej słynnymi Drzwiami Gnieźnieńskimi ilustrującymi historię życia Św. Wojciecha, odwiedzili Muzeum Archidiecezjalne oraz uczestniczyli w lekcji historii w Muzeum Powstania Państwa Polskiego.

Drugi dzień wycieczki 08.11.2022 (wtorek), to podróż w czasie, ponieważ uczniowie poznali dawne życie ludzi w grodzie Biskupin, zapoznali się z ich codziennością poznając zbiory Muzeum Archeologicznego. W Toruniu spacerując po Starym Mieście dzieci wsłuchiwały się w legendy i mity związane z miastem pierników. Zobaczyliśmy Krzywą Wieżę, Ratusz Staromiejski, Piernikową Aleję Gwiazd, Dwór Artusa, Katedrę Świętojańską, Basztę Koci Łeb oraz malownicze kamieniczki. Nie zabrakło również spotkania z Mikołajem Kopernikiem na Starym Mieście, gdzie zaopatrzyliśmy się w tradycyjne toruńskie smakołyki.

Trzeciego dnia 09.11.2022 (środa) poznaliśmy smak marcińskich rogali, spotkaliśmy się z poznańskimi koziołkami, wysłuchaliśmy hejnału z ratuszowej wieży oraz zwiedziliśmy Ostrów Tumski, Śródkę i przepiękne zakątki Poznania. Następnie pojechaliśmy do Kórnika, gdzie zwiedziliśmy zabytkową rezydencję rodu Górków i Działyńskich wraz z fragmentem zbiorów Biblioteki Kórnickiej. Poznaliśmy też niezwykłą mieszkankę rezydencji - Białą Damę, która (opuszczając nocą ramy przepięknego obrazu i wracając w nie o świcie) do dnia dzisiejszego sprawuje opiekę nad rezydencją i pozostawionym w niej majątkiem
Po trzech dniach nadszedł czas powrotu do domu. Pogoda podobnie jak humory bardzo dopisywała, a wspomnienia, smak i zapach pierników i rogali będą chyba dla wszystkich najlepszą pamiątką z wycieczki.

Dziękujemy Panu Burmistrzowi  Nowogrodźca Robertowi  Relichowi , za dofinansowanie wyjazdu, Pani Skarbnik oraz Paniom z Zakładu Obsługi Szkół w Nowogrodźcu za pomoc w realizacji przedsięwzięcia