Strona główna

  • #zostańwdomu# TAK NAS ZACHĘCAJĄ UCZNIOWIE KLASY TRZECIEJ

     

    Oliwia Kojder kl. III   Tymoteusz Wyporkiewicz kl. III

     

    Paweł Gargoliński kl. III   Maja Demska kl. III

     

     

     

  • KONKURS #ZostańWDomu

    Przypominamy, że do piątku czekamy jeszcze na Wasze zdjęcia- Jak kreatywnie spędzasz czas w domu?
    Pamiętaj o umieszczeniu na zdjęciu napisu #ZostańWDomu.
    Wyślij zdjęcie na adres marcelina0706@wp.pl
    Najciekawsze pomysły zostaną zagrodzone.
  • LEKCJE Z TVP

    Już ruszyły pierwsze lekcje z TVP! Materiały są emitowane od poniedziałku do piątku na ogólnodostępnych antenach Telewizji Polskiej. Znajdują się także na VOD.TVP.PL.
     „Szkoła z TVP” to wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców.
    W ramach akcji na antenach TVP są emitowane materiały dostosowane do podstawy programowej szkół podstawowych.
    OTWÓRZ ZDJĘCIE I ZAPOZNAJ SIĘ Z PLANEM LEKCJI W POSZCZEGÓLNYCH KLASACH.
  • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY

    Rodzice i uczniowie klasy VIII
    zapraszam wszystkich 30 marca, 31 marca i 1 kwietnia 2020 r
    do próbnego egzaminu ósmoklasisty
     
     Uprzejmie informuję, że Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz okręgowe komisje egzaminacyjne udostępnią materiały do przeprowadzenia próbnego egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki oraz języków obcych nowożytnych (angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego).
     
    Materiały obejmą zarówno arkusze w wersji standardowej, jak i te dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych w następujących terminach:
    • 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski
    • 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka
    • 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.
     
    Wskazane jest, aby uczniowie – po pobraniu materiałów ze strony CKE lub wybranej OKE – rozwiązali zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w ustalonej przez szkołę/nauczyciela formie, np.
    • w odrębnie stworzonym pliku w edytorze tekstów, numerując kolejno rozwiązywane zadania;
    • na wydruku – należy jednak pamiętać, że nie każdy uczeń dysponuje w domu drukarką;
    • korzystając z „zeszytu rozwiązań”, który będzie zamieszczony na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie – po wydrukowaniu);
    • na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
    W naszej szkole wszystkie formy są dopuszczalne.
     
    Proponujemy również, aby uczniowie przesłali swoje rozwiązania do nauczycieli (np. e-mailem w formie uzupełnionych plików lub zdjęć/skanów poszczególnych kartek rozwiązań), którzy – korzystając ze szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań – będą mogli te odpowiedzi sprawdzić i ocenić oraz przekazać uczniom informację zwrotną, np. 
    • w postaci krótkiego komentarza w e-mailu;
    • podczas spotkania on-line – indywidualnego albo z grupą;
    • w postaci komentarzy w pliku – w przypadku, jeśli uczeń przesłał odpowiedzi w pliku edytowalnym.
     
    Proponuję, aby próbny egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu (np. godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów), choć mam pełną świadomość, że w warunkach domowych może to być trudne do zrealizowania. Egzamin ten jest organizowany przede wszystkim dla uczniów – odpowiedzialność za samodzielność pracy leży po ich stronie.
     
    Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych CKE (www.cke.gov.pl) oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych. Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogą z tych stron nieodpłatnie pobrać:
    • informatory o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów;
    • przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów;
    • arkusze pierwszego próbnego egzaminu ósmoklasisty;
    • arkusze egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w 2019 r.;
    • osiem zestawów zadań, zawierających wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienia rozwiązań zadań i przykładowe realizacje odpowiedzi w zadaniach otwartych;
    • filmy o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.
     
    Załącznik: 
    1. Próbny egzamin ósmoklasisty – informacja MEN i CKE
  • Poradnik Pedagoga Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie dla uczniów.

        Witam wszystkich bardzo serdecznie. Drodzy uczniowie. Jeśli ktoś z Was potrzebuje jakiejkolwiek pomocy czy wsparcia w czasie panowania epidemii koronawirusa proszę o bezpośredni kontakt mailowy gosia.chlastawa@interia.pl codziennie od godziny 8.00 do 10.00. Przygotowałam dla Was kilka rad i wskazówek, proszę się z nimi zapoznać.
     
    Jak skutecznie mobilizować się do nauki w domu?
    -porady dla uczniów
     

  • JAK PORADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM W CZASIE EPIDEMII ?

    JAK PORADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM W CZASIE EPIDEMII?
    Jak rozmawiać z dzieckiem o epidemii koronawirusa?

    Jak zorganizować dzień z dziećmi w domu?
    Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci?
    Jak motywować dziecko do nauki?
    Jak rodzice powinni postępować, aby zachęcić dzieci do nauki?


     
    Odpowiedzi na pytania znajdziecie Państwo w Poradniku Pedagoga Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie dla rodziców.

  • Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie

    Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,
    Od środy szkoły mają obowiązek nauczania na odległość - weszło w życie rozporządzenie MEN w tej sprawie- do 10.04.2020r. Od 25.03.2020r. realizujemy podstawę programową. Obecnie zasadniczym sposobem komunikacji z uczniami jest strona internetowa szkoły- zakładka (po lewej stronie) ZDALNE  NAUCZANIE  oraz grupy utworzone przez nauczycieli na FB lub Messenger. Szkoła korzysta też z systemu EduNect, gdzie nauczyciele będą zadawać Wam ćwiczenia do wykonania. Zajęcia zdalne będą realizowane według planu lekcji, który obowiązywał, gdy chodziliśmy do szkoły.
     
    Każdy uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyska wsparcie specjalistów prowadzących tego typu zajęcia. Wszelkie informacje znajdują się w zakładce ZDALNE NAUCZANIE – POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA. Potrzebującym wsparcia, pomocy udziela pedagog szkolny – codziennie w godz. 8.00- 10.00 pod adresem  mailowym gosia.chlastawa@interia.pl .
     
     Uczniowie, pamiętajcie, że Wasza praca będzie podlegała ocenie, tak jak to było dotychczas w szkole. Część wykonanych zadań będziecie musieli przekazać nauczycielom do sprawdzenia (drogą elektroniczną – mailem, poprzez utworzone grupy, np. w formie zdjęć, wiadomości).
    Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie, informuję, że macie możliwość kontaktowania się z nauczycielami przez:
    1. Wołkowska-  grupy na FB, Messenger
    1. Małek- grupy na FB, Messenger
    1. Półtoranos- grupy na FB, Messenger
        D. Kril- grupy na FB, Messenger, dkril62@gmail.com

        Ł. Rutyna- Chwała-  klasa III-grupa, biologia- mail biologia.gier@gmail.com

        M. Chlastawa- gosia.chlastawa@interia.pl

         K. Zając- krystynazajac5@wp.pl

         A. Jaworska –logopedia, muzyka i plastyka- jaworskaaga123@o2.pl,  

         e. wczesnoszkolna kl.II- Messenger

         M.Król-   marcelina0706@wp.pl, grupa

         M. Zborowski- m.zborowski@spnowogrodziec.pl

         K. Jackowska- englishmaker@op.pl

        A. Piwowarska-  a.piwowar@interia.eu

        R. Bafeltowska- kontakt telefoniczny bezpośrednio z uczniem

    W razie pytań proszę o kontakt:  spgier@poczta.onet.pl

                                           Życzę Wszystkim owocnej pracy
                                           oraz dużo, dużo zdrowia.
                                           Pozostajemy w kontakcie.
                                           Pozdrawiam.
                                           P.Fedorowicz

  • OGŁOSZENIE DYREKTORA SZKOŁY

    W związku z epidemią koronawirusa wprowadzam do odwołania
    zakaz wstępu na teren szkoły, sali gimnastycznej,
     boiska sportowego oraz placu zabaw osobom niebędącym pracownikami. 

       Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie                                                                                                                                                    
    Podstawa prawna:
    zalecenie Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 20 marca 2020 r
  • INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW kl.III

    Pani Łucja Rutyna w celu kontaktowania się z rodzicami i dziećmi utworzyła na Facebooku grupę  o nazwie Gierałtów klasa III, prosi rodziców i uczniów o dołączenie do grupy.
  • INFORMACJA DOTYCZĄCA LEKCJI HISTORII

    W związku z nauczaniem zdalnym informuję, że pani Amelia Półtoranos 
    założyła  do kontaktu grupy na Messengerze i oddzielne poczty, 
    wysyłane są tam informacje co do każdej lekcji. Z klasą VI pozostaje kontakt przez stronę szkoły.
    
    klasaforma kontaktuemail
    5Messenger - grupa o nazwie: klasa 5 GierałtowGieraltowklasa5@interia.pl
    6strona szkoły
    7Messenger - grupa o nazwie:  Gierałtow Klasa 7Gieraltowklasa7@interia.pl
    8Messenger - grupa o nazwie:  Gierałtówklasa 8Gieraltowklasa8@interia.pl
  • INFORMACJA DOTYCZĄCA NAUKI JĘZYKA NIEMIECKIEGO

    Pani Agnieszka Małek-Jakubczyc utworzyła w celu komunikowania się w sprawach związanych z językiem niemieckim grupy na Facebooku. Prosimy o zapisywanie się do poszczególnych grup:
    kl. I   - Gierałtów Niemiecki I
    kl. II  - Gierałtów Niemiecki II
    kl. III  - Gierałtów Niemiecki III
    kl. V    - Gierałtów Niemiecki V
    kl. VI  - Gierałtów Niemiecki VI
    kl. VII  - Gierałtów Niemiecki VII
    kl. VIII- Gierałtów Niemiecki VIII

    Proszę o wykonanie do środy zadań umieszczonych w zeszłym tygodniu na stronie internetowej szkoły a od środy na grupach (wg  planu kiedy dana klasa ma j. niemiecki) będą ukazywały się zadania, materiały, wskazówki dotyczące kolejnych lekcji.

    Pozdrawiam smiley

  • JĘZYK ANGIELSKI

    KLASA VIII/ 20.03.2020
    1. Powtarzamy słownictwo DISASTER ZONE (podręcznik str.56)
    2. Przypominamy sobie czas Past Continuous i wykonujemy zadanie 3 str.58
    3. Przygotowujemy plakat na temat omawianego czasu (zasady budowy, użycie) (zdjęcie plakatu proszę wysłać na maila do wtorku, 24.03. godz.22.00)
    4. Dla powtórzenia czasu przesyłam prezentację.

    Język angielski:
    KLASA VII/ 20.03.2020

    1. Przypominamy sobie odmianę czasownika TO BE  ( proszę wypisać poprawne formy w zeszycie i przesłać mi zdjęcie kartki lub zapisać odmianę w treści maila do poniedziałku 23.03. godz.22.00).
    2.  Przypominamy sobie czas Present Continuous (podręcznik, strona 58)
    3. Wykonujemy plakat ilustrujący budowę czasu i zasady użycia. (zdjęcie plakatu wysyłamy do wtorku, 24.03. godz.22.00)
    4. Dla powtórzenia wysyłam planszę gramatyczną.

    POWODZENIA!
    Karolina Jackowska
    e-mail: englishmaker@op.pl
     




  • INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW

    Pan Dariusz Kril utworzył na facebooku grupy do komunikowania się z Wami w sprawach dotyczących matematyki  i innych przedmiotów, które prowadzi.
    Dla klasy V - grupa  V MAT Gierałtów.
    Dla klasy VI -  grupa VI MAT Gierałtów.
    Dla klasy VII - grupa VII MAT Gierałtów.
    Dla klasy VIII grupa VIII MAT Gierałtów.
    Na bieżąco zamieszczane są zalecane materiały do wykonania, linki do ciekawych stron, odpowiedzi na pytania i omówienie trudniejszych zadań. Wszystkich, którzy jeszcze nie dołączyli do grup serdecznie zapraszam.
                                                                                Dariusz Kril
  • Zadania z fizyki dla kl. VII i VIII

    Zadania do zrobienia dla kl VII i VIII
    
    Klasa VII
     Zadania - ruch jednostajny prostoliniowy
    Zadanie 4,5,6 i 7 str. 134 do zeszytu
    
    Klasa VIII
    Charakteryzujemy ruch drgający str.157
    Notatka w zeszycie o tym ruchu i jego cechach
    zadanie 1,2 str. 163, 3 str. 164
    
    Pozdrawiam, Mirosław Zborowski
  • Materiały do samodzielnej pracy z przedmiotu HISTORIA

     

     

     

    Przedmiot/
    Klasa

    Temat

    Strony
    w podręczniku

    Co zrobić ?

     

     

     

     

    Historia 5

     

    Kościół w średniowieczu

    148 - 152

    Zrobić w zeszycie notatkę
    o średniowiecznych zakonach

     

    Sztuka średniowiecza

    153 - 156

    Dokonać porównania stylu romańskiego
    i gotyckiego (uczniowie mają materiały – karteczki do pocięcia i do dopasowania
    do konkretnego stylu, robią to w zeszycie)

    Powtórzenie wiadomości
    z działu „Społeczeństwo średniowiecza”

    131 - 158

    W ramach powtórzenia w zeszycie robią zadania z podsumowania ze strony 158.

     

     

     

     

    Historia 6

    Rzeczpospolita pod rządami Wettinów

    152 - 157

    W ramach utrwalenia tematu zrobić zadania w Edu-Nect

     

    Pierwszy rozbiór Polski

     

    158 - 1562

    Zrobić notatkę na temat reform przeprowadzonych przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, konfederacji barskiej i jej skutkach, I rozbiorze Polski. Przeanalizować mapę obrazującą Polskę po I rozbiorze.

     

     

    Historia 7

     

    I wojna światowa na ziemiach polskich

     

    170 - 174

    Uczniowie utrwalają wiadomości i dokonują analizy tekstu źródłowego ze strony 172 „Odezwa Józefa Piłsudskiego do Legionów Polskich”

     

    Rewolucje w Rosji

     

    175 - 179

    Młodzież sporządza notatkę o przyczynach rewolucji w Rosji, znaczeniu rewolucji lutowej i przebiegu wojny domowej.

     

     

     

    Historia 8

     

    Początki władzy komunistów w Polsce

     

    158 - 162

    Dokonać analizy zmian granic Polski. Sporządzać mapę myśli na temat stosunku ludności do władz komunistycznych i sposobów przejmowania władzy przez komunistów.

    Jak Polacy zasiedlali Ziemie Odzyskane

    164 - 165

     

     

    WOS 8

    Państwo i demokracja

    122 - 126

    W ramach utrwalenia wiadomości wykonać z podręcznika ćw. 4 i 6 str. 127

    Polska państwem demokratycznym

    128 - 133

    Do wykonania ćw.1 – 2 str. 132, ćw. 5,8 i 10 str. 133

     

    Wszystkie klasy wykonują zadania dostępne w Edu-Nect.

     

  • INFORMACJA W SPRAWIE REKRUTACJI

    Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021

    Drodzy Państwo,

    informuję, że rekrutacja do klasy pierwszej i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2020/2021 przebiega zgodnie z terminami zawartym w Zarządzeniu nr 13 Burmistrza Nowogrodźca z dnia 28 stycznia 2020r. Wnioski do pobrania znajdują się na stronie internetowej szkoły. Z uwagi na zaistniałą obecnie sytuację można je złożyć drogą mailową – spgier@poczta.onet.pl

    Zakończył się pierwszy etap rekrutacji do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie, informuję, że
    komisja rekrutacyjna pozytywnie rozpatrzyła wszystkie złożone wnioski.

     

  • Materiały do pracy z j ęzyka niemieckiego dla ucz. k. I-VIII

    Język niemiecki

     

    Kl. I

    - Słuchamy z płyty piosenek z rozdziałów 1-9.

    -Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń pozostałe zadania z rozdział 9 („Meine Familie”)

    -Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

    -Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

    -Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

     

    Kl. II

    -Słuchamy piosenek z płyty z rozdziałów 1-7.

    -Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń pozostałe ćwiczenia z rozdziału 7 („Theo geht einkaufen”)

    -Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

    -Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

    -Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

     

    Kl.III

    -Słuchamy piosenek z rozdziałów 1-7.

    -Jeśli któreś ćwiczenie w materiałach ćwiczeniowych z rozdziału 7 jest niewykonane to je uzupełniamy.

    -Bawimy się odgadując słówka ze słowniczka obrazkowego, który jest na końcu podręcznika

    -Oglądamy serię filmików „Deutsch mit Socke”.

    -Wykonujemy udostępnione lekcję na portalu Edu nect.

     

    Kl. V

    -Powtarzamy wszystkie zwroty/słówka z rozdziału 4 (ze szczególnym uwzględnieniem zwrotów z „Nimm mich mit!”).

    -Powtarzamy zagadnienia z rozdziału 4 zawarte w „Eine Prise Grammatik” (Obok zwrotów „Nimm mich mit!”-po prawej stronie na dole). Utrwalamy odmiany czasowników, reguły gramatyczne zapisane w zeszycie przedmiotowym.

    -Czytamy Lesezauber pt. „Marie und ihre Pflichten” (str.84 w podręczniku)oraz wykonujemy w zeszycie zadania, które znajdują się pod tekstem. (zad. 1 – nie zaznaczamy, lecz wypisujemy w zeszycie nazwy czynności)

    -Wykonujemy zadania Storyline na str.85 w podręczniku (słuchamy nagrania z płyty (CD 2, nagranie Nr 18)

    -Wykonujemy udostępnione lekcje na portalu Edu nect.

    -Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

     

    Kl. VI

    -Powtarzamy wszystkie zwroty/słówka z rozdziału 4 (ze szczególnym uwzględnieniem zwrotów z „Nimm mich mit!”).

    -Powtarzamy zagadnienia z rozdziału 4 zawarte w „Eine Prise Grammatik” (Obok zwrotów „Nimm mich mit!”-po prawej stronie na dole). Utrwalamy odmiany czasowników, reguły gramatyczne zapisane w zeszycie przedmiotowym.

    -Przepisujemy do zeszytu i tłumaczymy zwroty „Nimm mich mit!” do lekcji 7 i 8. (Na końcu podręcznika przetłumaczone są całe zwroty)

    -Słuchamy z nagrań z rozdziału 4 (www.wszpwn.pl/strefa-ucznia, kod dostępu 63689

    -Czytamy „Lesezauber” po rozdziale 4 oraz wykonujemy do niego zadania w zeszycie przedmiotowym.

    -Wykonujemy zad. Do „Storyline” po rozdziale 4.

    - Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

     

    Kl. VII

    - Utrwalamy użycie czasu przeszłego Perfekt (jeśli jakieś ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń z lekcji 1, rozdział 4 nie jest wykonane to je uzupełniamy)

    -Podręcznik, str. 92, czytamy „Grammatik 4” i wykonujemy w zeszycie zadanie 5, str. 92 oraz 6a i 6b str. 93.

    -Wykonujemy w materiałach ćwiczeniowych ćwiczenia do lekcji 2 (rozdział 4).

    - Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

    -Wykonujemy udostępnione lekcje na portalu edu nect.

    -Oglądamy filmiki do nauki niemieckiego z serii „Erste Wege in Deutschland”.

     

    Kl. VIII

    -Utrwalamy słówka związane z ekologią (rozdział 4, lekcje 1)

    -Wykonujemy w materiałach ćwiczeniowych zadania do lekcji 1, rozdział 4)

    --Oglądamy filmiki do nauki niemieckiego z serii „Erste Wege in Deutschland”.

    - Osoby, które są chętne by wziąć udział w konkursie Edu nect o krajach niemieckojęzycznych przygotowują się do konkursu (Konkurs odbędzie się w późniejszym terminie). Materiały do konkursu dostępne są na stronie edu nect.

    Uczniowie, którzy piszą EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZ.NIEMIECKIEGO:

    -Osoby, które posiadają własne Arkusze Ósmoklasisty uzupełniają je do końca, pozostałe osoby wykonują w domu wszystkie otrzymane ode mnie wcześniej arkusze.

    -Utrwalamy zwroty potrzebne do napisania maila w jęz.niemieckim (kserówka) oraz powtarzamy „10 przydatnych zwrotów na Egz. Ósmoklasity ”(kserówka).

    -Piszemy na kartce wypowiedź (50-120 słów) na temat : Jesteś na szkolnej wymianie międzynarodowej. W e-mailu do kolegi z Niemiec:

    poinformuj, w jaki sposób spędzasz czas podczas wymiany

    opisz dom, w którym gościsz

    napisz, jakie zwyczaje rodziny, u której mieszkasz, najbardziej Ci się podobają.

    W razie pytań proszę o kontakt: Agnieszka Małek-Jakubczyc

    deutschisttoll@interia.pl

     

     

     

     

     

     

     

  • Materiały do samodzielnej pracy z przedmiotu BIOLOGIA

    Proszę zapoznać się z odpowiednimi tematami w podręczniku i na portalu epodreczniki.pl a następnie wykonać zadania. W przypadku braku możliwości wydrukowania, odpowiedzi zapisujemy w zeszycie. Klasa 7 wykonuje wszystkie zadania (dział: układ. wydalniczy jako powtórzenie). Klasy 5, 6 i 8 dwa pierwsze tematy.
  • Materiały do pracy dla uczniów kl. III

    Klasa 3

    Środa 

    KRĄG TEMATYCZNY – ZIEMIA – TRZECIA PLANETA OD SŁOŃCA

    Poznam Układ Słoneczny. Dowiem się, co to jest Droga Mleczna i kim był Mikołaj Kopernik. Poznam sposoby, jak zadbać o naszą planetę i moje najbliższe środowisko. Poćwiczę pisanie i czytanie ze zrozumieniem. Utrwalę dodawanie, odejmowanie i mnożenie. Posłucham utworów muzycznych. Przeprowadzę proste eksperymenty. Stworzę prace plastyczne, rozwiążę łamigłówki i quizy. Poćwiczę umiejętność samodzielnej pracy i  posługiwania się nowymi technologiami. Powtórzę słownictwo i proste zwroty w języku obcym.

    Dzień 1. Poznajemy Układ Słoneczny
     

    Czwartek

     

    Dzień 2. W kosmosie

    Piątek

    Dzień 3. Co wiemy o życiu na innych planetach?

    Poniedziałek

    Dzień 4. Czy Kopernik wstrzymał słońce?

    Wtorek

    Dzień 5. Dbamy o Ziemię

  • INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW

    Drodzy rodzice i uczniowie, jak już wiecie czas,który obecnie spędzacie w domach nie jest czasem wolnym od nauki. W związku z tym informujemy o rozwiązaniach, jakie zostały dla Was przygotowane w celu nauki w domach.
    Pani Alicja Wołkowska utworzyła na facebooku grupy mające służyć do komunikowania się z Wami w sprawach dotyczących języka polskiego i tak: dla klasy V- grupa  o nazwie V Gierałtów, dla klasy VI grupa VI Gierałtów, dla klasy VII- grupa VII Gierałtów i dla klasy VIII grupa VIII Gierałtów. Prosimy uczniów o zgłaszanie się na fb do poszczególnych grup.
    Klasa VIII codziennie o godz. 9.00 zobowiązana jest do rozwiązywania arkuszy zadań egzaminacyjnych na stroniecke. gov.pl/egzamin ósmoklasisty/materiały dodatkowe/zestawy zadań powtórkowych . Rozwiązania zadań publikowane będą codziennie na powyższej stronie o godz. 15.00.
    Przypominamy również o pracy z repetytoriami/powtórka z lektur i arkuszami egzaminacyjnymi, które macie w domach.
    Uczniowie klas V-VIII korzystać powinni ze stron e-podręczniki. pl, portalu lektury gov.pl, serwisu ninateka.pl/edu, serwisu TVP Kultura, gdzie emitowane będą ekranizacje lektur.
    Dla wszystkich klas zamieszczane będą na platformie EduNect zadania z poszczególnych przedmiotów do wykonania w domu.

    Pani Marcelina Król (klasa I) komunikuje się ze swoimi uczniami za pośrednictwem rodziców, którzy uczestniczą w grupie utworzonej na Messenger. Osoby, które nie posiadają  grupy mają wysyłane wiadomości prywatne- sms. Uczniowie  dostają tam określony materiał, który mają zrealizować (w ćwiczeniach i podręcznikach). Otrzymali również w formacie PDF lekturę realizowaną w ramach projektu „Lekturki spod chmurki”- Detektyw pozytywka. Każdy uczeń korzysta również z platform edukacyjnych https://www.edunect.pl/login i https://www.squla.pl/. Utrwalają tam wiadomości z edukacji matematycznej, polonistycznej, społecznej i przyrodniczej.

    Pani Łucja Rutyna prosi  rodziców, by w tym wyjątkowym czasie, uczniowie kl. III otworzyli  domowe biblioteki i jak najwięcej czytali. Podaje również adresy stron internetowych z ciekawymi propozycjami zadań.:

    Klasa II - nauczyciel  komunikuje się z rodzicami i dziećmi przez grupę utworzoną na Messenger. Tam są umieszczane codziennie ćwiczenia dla uczniów.

    Zadania z języka niemieckiego kl. I-VIII w załączniku.


    Materiały do pracy z przedmiotu BIOLOGIA
    Materiały do samodzielnej pracy w domu. Proszę zapoznać się z odpowiednimi tematami w podręczniku i na portalu epodreczniki.pl a następnie wykonać zadania. W przypadku braku możliwości wydrukowania, odpowiedzi zapisujemy w zeszycie. Klasa 7 wykonuje wszystkie zadania (dział: układ. wydalniczy jako powtórzenie). Klasy 5, 6 i 8 dwa pierwsze tematy.




    Owocnej pracy. Do zobaczenia w szkole.


  • UWAGA UCZNIOWIE KLASY ÓSMEJ

    Centralna Komisja Egzaminacyjna uruchomiła specjalny kanał do powtórek przed egzaminem. Bardzo polecam aby z niego korzystać.

    https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

    Każdego dnia, o godz. 9:00 pojawiają się kolejne zadania, a po godzinie 15:00 można sprawdzić rozwiązania.
    Dodatkowo przypominam, że arkusze zadań egzaminacyjnych wraz z odpowiedziami z lat poprzednich (także egzaminy gimnazjalne) można znaleść na stronie:

    https://szaloneliczby.pl/egzamin-osmoklasisty/


    Życzę owocnej pracy, pozdrawiam.
    W razie pytań lub wątpliwości piszcie na adres: dkril62@gmail.com   smiley

                                            Dariusz Kril



  • INFORMACJA DLA UCZNIÓW

    Ministerstwo Edukacji Narodowej na czas przerwy w zajeciach szkolnych przygotowało propozycje lekcji dla uczniów szkół podstawowych na dedykowanej stronie pod nazwą: Zdalne lekcje. Są one codziennie aktualizowane.
    https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje


    Pomocą w nauce matematyki mogą służyć także inne portale edukacyjne, takie jak:
    https://szaloneliczby.pl/
    https://www.matzoo.pl/
    https://www.thatquiz.org/pl/

    oraz na YOUTUBE: Pi-stacja Matematyka

                                             Dariusz Kril
  • SAMOKSZTAŁCENIE

    Drodzy Uczniowie czas wolny, to nie są ferie.

    Prosimy Was o wykonywanie zadań wykorzystując system EduNect.
  • APEL GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO

    Główny Inspektor Sanitarny apeluje, aby czas wolny od zajęć lekcyjnych nie stanowił pretekstu do zintensyfikowania kontaktów towarzyskich. To czas mądrych wyborów zdrowotnych.
    Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za zdrowie swoje i swoich najbliższych. Zachowujmy się odpowiedzialnie.
  • INFORMACJA Z REALIZACJI PROGRAMU ,,AKTYWNA TABLICA”

    Wykorzystanie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK)
    w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie
  • Pomóż nam zwyciężyć! Pomóż nam zdobyć zestaw interaktywny!

  • Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021

    Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gierałtowie ogłasza zapisy dzieci do oddziału przedszkolnego i klas pierwszych na rok szkolny 2020/2021.
    Wnioski można pobrać ze strony internetowej szkoły lub w sekretariacie.
  • Jasełka

  • Wydarzenia z życia Przedszkolaków

  • Konkurs „Smartfon w książce czy książka w smartfonie?

    Uczniowie klasy I wspólnie z p. Marceliną Król przystąpili do konkursu organizowanego przez OSE („Smartfon w książce czy książka w smartfonie? Pomysł–Projekt–Inspiracja”). Zadanie konkursowe polegało na przegotowaniu gry planszowej związanej z lekturą szkolną.

    Nasza  gra dotyczy przygód Brzydkiego Kaczątka.

                                                                                  Marcelina Król
  • EKOCHOINKA

    Ekochoinka w klasie I
     
    Uczniowie klasy I wspólnie z p. Marcelina Król przystąpili do konkursu organizowanego przez Eko Cykl. Zadaniem konkursowym było przygotowanie ekochoinki wykorzystując niepotrzebne odpady.
    Nasza choinka otrzymała wyróżnienia.
    Otrzymaliśmy: Eko Box (zgniatarka odpadów, pojemnik na baterie z czytnikiem stanu naładowania, 3 mobilne kosze na odpady). Edukacyjną matę podłogową (Czas rozkładu odpadów) i dla każdego ucznia  książeczkę edukacyjną z łamigłówkami „Uratuj środowisko. Odpady? Nie na składowisko”.
                                                                                          Marcelina Król
  • MIKOŁAJKI

  • Mamy kota na punkcie mleka!

    Mamy kota na punkcie mleka!
     
    Uczniowie klasy I przystąpili do programu Mamy kota na punkcie mleka! Celem programu jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat. 
                                                                                       Marcelina Król
  • Projekt - Czytam z klasą

    Projekt CZYTAM Z KLASĄ- LEKTURKI SPOD CHMURKI (podsumowanie I modułu) klasa I

    Uczniowie klasy I pod kierunkiem p. Marceliny Król zakończyli I moduł  projektu pt. "Czytam z klasą - Lekturki spod chmurki". Wybrana przez nas lektura to "BRZYDKIE KACZĄTKO" H. Ch. Andersena. Lekturę czytaliśmy wspólnie i z zaproszonym gościem-Panią Sołtys. W ramach działań z pierwszego modułu uczniowie wykonali Czytusie z papierowych rolek, uzupełnili swój Lekturnik- moduł I, wykonali  zakładki do książek, które podarowali swoim młodszym kolegom oraz przygotowali plakat zachęcający do przeczytania lektury, który powiesiliśmy na korytarzu. 
    Przed nami kolejny moduł…
                                                                                                    Marcelina Król